سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موعود شایسته

روز بزرگ دحوالارض

    نظر
ایام، ایام ذی القعده است همان ایامی که سالها پیش در همین موقع پیامبر گرامی خدا موسی(ع) به کوه طور رفته تا با خداوند متعال به راز و نیاز بپردازد.( و وعده گذاشتیم با موسی سی شب و تمدیدش کردیم ده شب دیگر و میقات پروردگارش چهل شب شد و موسی به برادرش هارون گفت: جانشین من باش در قومم!)
آری؛ موسی هارون را در میان قوم گذارد و امیدوار به طاعت قوم از هارون به سوی پروردگارش سر به طاعت و سجود گذارد. موسی از قوم رفته بود نه برای همیشه برای مدتی کوتاه و قوم او می دانستند که موسی باز خواهد گشت. موسی از کوه طور باز می گردد به سوی منتظران؟!
اما حیف حیف که اینجا کسی متظر او نیست، آنگونه که موسی(ع) می خواست حیف که هارون را فراموش کرده بودند همان یادگار موسی(ع). آری، براستی چه بر سر قوم آمده بود آنان به جای خداپرستی گاوپرستی پیشه کرده بودند چه، آنان صداهای نامفهوم و بی بنیاد گاو را از میان جادوی سامری شنیده بودند و بی آنکه بیندیشند و تأمل کنند...... چه کرده بودند؟
آری موسی در میان  قوم خود می آید و با کوهی از خشم به آنان می نگرد لوح را بر زمین
می اندازد. وای بر تو هارون چه شده است بر این قوم.هارون به برادر می گوید (و او را آرام
می کند):" عزیز دلم اینان مرا از یاد بردند چه کنم با قومی که در حالی که در انتظارت بودند که سخنان مرا نمی شنیدند!"  و موسی با کوله باری از اندوه به سوی قومی می آید که گاوپرستی پیشه کرده اند و وای بر قوم بنی اسرائیل!
                                                         و واحسرتا علی موسی!
راستی شنیدی میگن 25 ماه ذی القعده یعنی همین امروز مصادفه با روز دحوالارض، می دونی چه روزیه؟؟؟؟ روزی که طبق مفاتیح الجنان یکی از چهار روزیه که در طول سال به فضیلت روزه ممتازه وعبادت شب و روزش بسیار مروی ست چه؛ روایت هست از حضرت رضا(ع) که این روز، روز ولادت با سعادت پیامبران بزرگ خدای متعال یعنی حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسی (ع) است و زمین در زیر خانه خدا در چنین روزی گسترش یافته است و از همه زیباتر و دلنشین تر اینکه روایته که آقامون و محبوبمون امام زمان (عج) در چنین روزی ظهور خواهند کرد!
راستی منظور آقا چیه؟ چرا در ایام چهله ی حضرت موسی (ع) تشریف میارن؟!